Alecto DBX-89 ECO

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 35 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Alecto DBX-89 ECO op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Hilbert Huizinga 02-02-2014
Geschreven voor: Alecto DBX-89 ECO

knappe babyfoon, mooi afgewerkt en zeer solide, tevens wat mooier in de afwerking nog weer als de dbx-88 welke we bij onze andere kinderen hebben gebruikt. kortom een aanrader!

Kimmeulenberg 28-08-2013
Geschreven voor: Alecto DBX-89 ECO

Prettige babyfoon, gekocht op aanraden van vrienden en een mooie aanbieding van deze set.
De geluidskwaliteit is zeer goed en in huis is de dekking prima, al zou je graag zien dat je ook bij de buren nog ontvangst zou hebben. Functies zijn prima en redelijk intuïtief te gebruiken.

Het design is verder ok, al mis ik een riemclip en staat de handset niet heel stabiel op tafel en valt daardoor gevoelsmatig snel om.

Verder een aanrader voor ouders in spe die nog op zoek zijn naar een babyfoon.

MarkUtrecht 04-05-2013
Geschreven voor: Alecto DBX-89 ECO

We hadden deze gekocht omdat deze kennelijk een prijs had gewonnen en onze eerdere Alecto het had begeven (die was best prima). Deze heeft echter minder bereik, de batterij laadt lang op en heeft het vrij snel begeven. Mogelijkheden zijn ok, bediening is niet al te handzaam. Al met al geen aanrader.

trevor-tyler 20-03-2013
Geschreven voor: Alecto DBX-89 ECO

goede verbinding, geen ruis, werkt prima.
ben erg tevreden over dit product, gezien de prijs kwaliteit verhouding.

demarlotte 31-10-2012
Geschreven voor: Alecto DBX-89 ECO

Tot nu toe heb ik veel plezier van deze babyfoon ondervonden. Ik vind de ouder unit klein en compakt en de baby unit ziet er degelijk uit. Instellen gaan snel en makkelijk.
Ik kan mijn kindje horen ademhalen dus dat betekend dat het geluid goed is. Ik vind het ook zeer prettig dat je het geluid op verschillende manier kan instellen.

Helemaal tevreden ben ik over de slaap liedjes ik kan gewoon zelf bepalen hoelang de lidejes doorgaan of ze op afstand stoppen. Kortom een een goed en handige babyfoon.

Bertenwendy 21-06-2012
Geschreven voor: Alecto DBX-89 ECO

We zijn nu ongeveer een anderhalf jaar in het bezit van de Alecto Dbx-89 eco. Gekocht net voor de geboorte van onze zoon. Er zitten veel functies op die makkelijk zijn zoals de terugpraat functie en de mogelijkheid om de muziek op afstand aan te zetten. Hier hebben we al een hoop plezier van gehad. Ook handig om te weten hoe warm het op de kamer is.
Vanaf het begin viel het bereik tegen. Max 175 meter en dan houdt het echt wel op. Ook de batterij is behoorlijk vlot leeg. Ook is het bereik en de ontvangst binnenshuis niet al te best. Vaak moeten we de ouderunit verplaatsen omdat er geen "contact" is.
Stevig is hij al helemaal niet. Na een paar keer vallen zitten in de ouderunit contacten los en hapert de ontvangst. Ook zit er ergens bij de oplaadbare batterij een contact los.
Al met al is het een fijne makkelijke functionele babyfoon die kwalitatief erg slecht is!

Hendrixen 22-11-2011
Geschreven voor: Alecto DBX-89 ECO

Op basis van de positieve reviews op verschillende vergelijking sites hebben we de DBX89 aangeschaft, maar de babyfoon is in alle opzichten een ontzettende tegenvaller. Het bereik is het allergrootste minpunt. Op de doos staat 'tot 300 meter' Als we de Babyfoon bij onze buren neer willen zetten, hebben we al geen bereik meer: zelfs als we de ontvanger en zender voor het raam zetten.
De ontvanger is gammel en blijft niet staan en na 4 maanden laadde de ontvanger ook al niet goed meer op. De knoppen zijn niet fijn en lichten niet op waardoor je 's avonds op de gok moet drukken. Het geluid is oke, maar zelfs in huis valt de verbinding vaak weg. Het lampje op de zender geeft amper licht. Een grote afrader dus!

-muck- 01-10-2011
Geschreven voor: Alecto DBX-89 ECO

Een prettig apparaat met veel mogelijkheden, voor een goede prijs. Zeker een aanrader. De kleine minpuntjes: de standby-tijd van de batterijen zou langer mogen zijn en ik mis een riemklip oid.

wb23 05-09-2011
Geschreven voor: Alecto DBX-89 ECO

Wij hebben de Alecto DBX-89 ECO een aantal maanden geleden gekocht. Deze babyfoon werkt prima en is ook nog eens heel gemakkelijk in gebruik. Je hoeft dus niet eerst uitgebreid een gebruiksaanwijzing te doorlopen om te snappen hoe de babyfoon werkt. Het geluid is prima, je kan dit ook harder of zachter zetten zodat als je bijvoorbeeld in de tuin zit je je kindje ook kan horen die binnen is. Zoek je een babyfoon dan raad ik je deze echt aan. Super handig en werkt prima.

Larsvv 29-04-2011
Geschreven voor: Alecto DBX-89 ECO

Fijn dat fabrikanten eindelijk gaan nadenken over straling. Er zijn meer oorzaken voor kanker, maar volgens mij is dit er 1 van.
Ook al gaat er nog meer door de huizen, als we allemaal wat minderen met de straling, dat helpt al een boel!
Toch heeft dit apparaat de DECT voordelen tov radiofrequentie modellen, zoals verbindingscontrole. In Full eco werkt dit niet, maar thuis heb ik het niet nodig. Echter, op vakantie of bij de buren is het toch fijn dat je die verbindingscontrole weer aan kan zetten.
Prima apparaat qua bereik, mogelijkheden en gebruiksgemak. Minpunten zijn de stabiliteit van de ouder-unit en uiteraard de batterijen. Fabrikant, lever dan geen batterijen mee, dat is beter voor het milieu. Met een setje nieuwe batterijen gaat het wel goed.

Ilse Staps 04-04-2011
Geschreven voor: Alecto DBX-89 ECO

Het opladen van de ouderunit duurt lang. Stabiliteit van de ouderunit had beter gekund. Veel mogelijkheden, ECO stand voldoet prima, zelfs bij laag ingestelde gevoeligheid.

Barosz 01-04-2011
Geschreven voor: Alecto DBX-89 ECO

Een erg fijn apparaat. Omdat wij geen enkel idee hadden welke babyfoon we moesten nemen, hebben wij deze babyfoon gekozen op basis van de reviews die we hebben gelezen. En daar hebben wij geen spijt van gekregen. Je kunt heel makkelijk door het menu heen. Het wijst zich vanzelf. Zowel in het huis als rondom het huis heb je goed bereik. Verder dan rondom het huis zijn we nog niet gekomen met de babyfoon, dus daar kunnen we geen oordeel over geven. De ouderunit had iets kleiner gemogen, zodat je hem makkelijker in je broekzak zou kunnen doen. En hij is niet waterdicht wat bij het ramenzemen (ik maak er altijd een zwembad van) wel beter zou zijn. Maar dit zijn kleinigheden. We kunnen deze babyfoon iedereen aanraden!

k78 31-03-2011

Echt 100% storingsvrij.
Wij hebben er twee, deze storen elkaar niet!
Wel zou het volume wat harder mogen...
Maar voor de rest helemaal tevreden met deze babyfoons!

Leon01979 19-03-2011
Geschreven voor: Alecto DBX-89 ECO

Prijs kwaliteit verhouding is gewoon helemaal top. Verder werkt alles wat het zou moeten doen. Helemaal prima dus.

th0046 06-03-2011
Geschreven voor: Alecto DBX-89 ECO

Heb net de Alecto DBX-89 ECO gehaald bij Mediamarkt voor 69 euro! Goedkoper lijkt me niet mogelijk. Qua mogelijkheden en degelijkheid meer dan goed, voor geluidskwaliteit en bereik voldoende (geluid nog geen echte ervaring, want we wachten nog op komst van baby) maar qua bereik makkelijk in een klein appartement.
Heeft een verbindingscontrole dus geen zorgen voor dat je verbinding verliest; leest eerst handleiding, want om dit aan te zetten moet je niet Full ECO aanzetten. We gaan het niet continue gebruiken vanwege toch al kleine appartement maar lijkt ons handig/nuttig indien alleen één ouder thuis is en je wilt even onder de douche of naar toilet enzo :-) rest denken we niet te gebruiken... qua gebriuksgemak niet te hoog gezet maar dat komt weer vanwege teveel mogelijkheden en je moet eerst handleiding lezen.
Groet, Tuan

Florus.noppen 26-02-2011
Geschreven voor: Alecto DBX-89 ECO

Volgens Alecto heb je een bereik van 300 buiten. Wij wilden er vooral een die het vooral bij de buren zou doen. Volgens de verkoopster moest ie dat zeker halen. Laatst een verjaardag gehad van de buren twee huizen verder (nog geen 15 meter) en jawel geen bereik. Valt ons echt tegen en we gaan er zeker mee terug.....

Guido2012 22-02-2011

---------- update review 22-02-2011 ----------
na eerst een vervelende ervaring te hebben gehad met de DBX-89, bleek dat het probleem bij de winkel lag.

Onze DBX-89 gekocht bij de prenatal, deed het niet goed, beter gezegd niets. Toen we nieuwe mee kregen beleek deze anders ingepakt dan de eerste en er zaten meer papieren en verpakkingsmaterialen bij. Het vreemde was dat de kapotte babyfoon zonder checken werd terug genomen en de verpakking een nieuw prijsje kreeg terwijl we in de winkel waren....en waarschnlijk weer terug ging in t schap (naar het lijkt warom ander oopnieuw een prijsje dr op.....).

De bayfoon bevalt zeer goed, een puntje dat wat minder is; het geluid kan niet erg hard, daarintegen kon onze oude babyfoon Alecto DBX-88 snacht niet heel erg zacht. Al met al een goed babyfoon met een degelijke uitstraling en mooi design.

nu dus wel tevreden.

---------- oude review 13-02-2011 ----------
Na het product te hebben gekocht op basis van vorige ervaringen met de Alecto DBX-88 bleek bij thuiskomst dat het geen goede keuze was. Dit idee hadden we bij de vorige Babyfoon ook al aangezien de meegeleverde batterijen meteen weggegooid konden worden aangezine deze niet goed konden worden opgeladen, maar de degelijkheid (stevig werkt altijd) gaf uiteindelijk de doorslag weer voor Alecto te gaan

Buiten dat het "normale geluid" (dat het minimum benodigde is van een babyfoon) niet werkt, werken alle ander zaken wel. Toch jammer aangezien het niet de goedkoopste babyfoon is en het de tweede keer is dat een Alecto product niet werkt bij thusikomst. Kwaliteitscontrole lijkt een duidelijk probleem bij Alecto

p.s. kan dus alleen een cijfer geven voor degelijkheid, maar dat is geen optie hier op de site.

Lonneke81 20-02-2011
Geschreven voor: Alecto DBX-89 ECO

Prima babyfoon. Ik heb een andere gehad die echt slecht was in gebruiksgemak, deze werkt makkelijk en doet het super goed. Een aanrader dus!

theof2010 14-02-2011
Geschreven voor: Alecto DBX-89 ECO

Sinds enkele weken hebben we de Alecto DBX-89 eco in huis gehaald. Tot op heden zijn we er supertevreden van: de handige gebruiksaanwijzing loodst je probleemloos door alle stappen waardoor je snel van start kan gaan. Wij vonden het vooral belangrijk dat onze kleine prins niet onnodig zou worden blootgesteld aan allerhande stralingen, daarom was dit product voor ons de meest logische keuze. Over de mogelijkheden (terugspraak,...), de geluidskwaliteit en het bereik zijn we bijzonder tevreden! Prijs-kwaliteit : Alecto DBX-89 Eco = een aanrader!

gastouder Wil 26-01-2011
Geschreven voor: Alecto DBX-89 ECO

Eerst geleend van vrienden, na enkele weken zelf gekocht. Zeer gebruiksvriendelijk, zitten nu rustig maar horen elk geluidje. Ook de muziekjes welke we op afstand aan en uit kunnen zetten zijn erg prettig om te gebruiken.

Lars07122010 25-01-2011
Geschreven voor: Alecto DBX-89 ECO

Het geluid van de ouderunit is zo zacht dat als je tv te hard aan hebt of visite hebt je de babyfoon bijna niet hoord. Dat is toch waarom je heb hebt aangeschaft. Als je noiit visite krijgt, praat of een tv hebt, is het een aanrader.

Kremer 13-01-2011
Geschreven voor: Alecto DBX-89 ECO

Mooie babyfoon, genoeg mogelijkheden.
Enige minpunt is het zachte geluid van de ouderunit.

Mo-tje78 07-01-2011

Super fijne babyfoon!
Stoort niet,duidelijk ontvangst.(wij wonen buitenaf).
Ik heb hem eigenlijk 24/7 aan staan,en doet het prima!
Hij geeft de temperatuur aan,als het te koud is geeft hij een signaal.
Nachtlampje en diverse slaapliedjes,vanaf de ouder unit ook op afstand aan of uit te zetten.
Wij zijn erg zeer tevreden over!

Henkie5 28-12-2010
Geschreven voor: Alecto DBX-89 ECO

Babyfoon gekocht vanwege de eco-modus.
We zijn er niet erg tevreden over. Redenen:
- vrij goedkope, weinig degelijke, uitstraling
- geen standaard bij de ouder-unit, daardoor valt hij makkelijk om
- batterij indicator werkt niet. Hij blijft opladen zonder aan te geven dat de batterij vol is. Wanneer hij gebruikt wordt blijft hij altijd op het laagste streepje staan. Eveneens gaat de babyfoon bij ons zonder voorafgaande waarschuwing uit. Waardoor je dus, zonder het te weten, geen contact meer hebt met de kinder kamer.

Na deze ervaring voor ons tweede kindje een dbx-88 gekocht. Deze is toch qua kwaliteit een stuk beter. Alleen heeft deze helaas geen eco-modus.

p.s. Op deze eerdere reactie van mij heeft iemand proberen te reageren. Ik ben deze mail echter kwijt. Indien gewenst kunt u opnieuw reageren.

Happy parents 12-12-2010
Geschreven voor: Alecto DBX-89 ECO

Na veel te hebben vergeleken hebben om tot een goed keuze te komen, hebben wij uiteindelijk gekozen voor dit model.

Het is wat duurder, maar alle extra opties en de geweldige geluidskwaliteit (zonder enige ruis) zijn voor ons het geld dubbel en dwars waard.

Over het bereik kunnen we nog niet veel zeggen, is slechts gebruikt vanuit de huiskamer naar de kamer boven. Wij zijn erg blij met de aanschaf en kunnen het alleen maar verder aanbevelen!!